مقالات عمومی

بارنامه دریایی چیست و آشنایی با انواع مختلف بارنامه دریایی
دوشنبه, 05 تیر 1402
مدیر سایت
0

بارنامه دریایی (Marine Bill Of Lading) چیست و چه مواردی را شامل می‌شود؟

بارنامه دریایی یکی از مهمترین اسناد حمل و نقل دریایی است. بارنامه دریایی سندی است که توسط  صاحب کشتی یا شرکت کشتیرانی یا نماینده آنها پس از اینکه محموله در کشتی بارگیری شد, امضاء و تحویل صاحب کالا یا فرستنده کالا داده می شود. این سند موید آن است که کالا در کشتی مشخصی به مقصد معینی بارگیری شده است.

ادامه مطلب
اصطلاحات تخصصی در حمل و نقل دریایی⚡️ اینکوترمز کشتیرانی
یکشنبه, 21 خرداد 1402
مدیر سایت
0

اصطلاحات تخصصی در حمل و نقل دریایی و کشتیرانی

اگر تا بحال فعالیت بازرگانی و حمل و نقل دریایی انجام نداده اید با خواندن این مقاله می توانید با تمامی اصطلاحات تخصصی این حوزه آشنا شوید و براحتی شروع به فعالیت در حوزه واردات و صادرات کالا نمایید. این اصطلاح یکی از مهمترین اصطلاحات حوزه حمل و نقل دریایی می باشد.

ادامه مطلب
واحد شمارش کانتینر T.E.U ⭐️ واحد اندازه گیری کانتینر 
شنبه, 13 خرداد 1402
مدیر سایت
0

واحد شمارش کانتینر T.E.U

U – TWENTY FOOT EQUIVALENT UNIT معادل واحد ۲۰ فوتی معیار احتساب کانتینر، اعم از ۲۰ یا ۴۰ فوت. در این شیوه‌ی محاسبه، براساس و معیار کانتینر ۲۰ فوت، محاسبه انجام می‌شود. به‌عنوان مثال، یک کانتینر ۴۰ فوت، برابر TEU × ۲ محاسبه می‌شود.

ادامه مطلب
انواع کانتینرهای دریایی و آشنایی با استانداردها و کاربردهای آن‌ها
شنبه, 30 اردیبهشت 1402
مدیر سایت
0

انواع کانتینرهای دریایی و آشنایی با استانداردها و کاربردهای آن‌ها

امروزه حمل و نقل دریایی، یکی از پرکاربردترین روش‌های حمل و نقل است.حمل و نقل دریایی تاریخچه طولانی برای حمل کالا به نقاط مختلف جهان دارد. دریاها و آب‌های آزاد به سبب این که متعلق به کشور خاصی نیستند، تعرفه حمل و نقل نیز به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد و به همین دلیل حمل و نقل دریایی یکی از روش‌های ارزان حمل و نقل است و هزاران کشتی حامل انواع کانتینرهای دریایی از طریق آب‌های آزاد کالاها را به طور روزانه جا به جا می‌کنند.

ادامه مطلب