صفر تا صد واردات از راه دریایی

صفر تا صد واردات کالا از راه دریایی | واردات بار از دریا
  • شنبه, 30 اردیبهشت 1402
  • مدیر سایت
  • 0

صفر تا صد واردات از راه دریایی

واردات کالا یک فعالیت تجاری، تخصصی می‌باشد و انجام آن مستلزم آشنایی با مراحل واردات کالا، شناخت قوانین و مقررات آن، ارائه اسناد و مدارک و توجه به نکاتی است. به طور کلی واردات کالا نقش مهمی در اقتصاد کشورها و تامین نیازهای جامعه دارد و می‌تواند تجارتی پرسود برای تجار و بازرگانان باشد.

خدمات واردات کالا شرکت کشتیرانی دریا تجارت ایمان به تجار کمک می کند تا راحت‌تر، سریع‌تر و مقرون‌ به صرفه‌تر تجارت کنند. اگر واردکننده کالا هستید یا به تازگی قصد واردات از دیگر کشورها را دارید می‌توانید با خیالی آسوده مراحل واردات را مطالعه فرمایید و به جهت حمل و نقل وارداتتان را به ما بسپارید.

برای واردات بار از طریق دریا لازم است قوانین و مقررات گمرکی را به خوبی بشناسید و به اصول تجارت بین المللی مسلط باشید. اگر شناخت کافی از این قوانین ندارید بهتر است مراحل آن به افراد و شرکت‌های متخصص در این زمینه همچون شرکت دریا تجارت ایمان بسپارید.
برخی از مزایای واردات کالا از طریق پی اس پی اکسپرس عبارتند از:

اعلام هزینه تمام شده پیش از ثبت سفارش
پشتیبانی اختصاصی
امکان پیگیری لحظه به لحظه
تحویل سریع
واردات از چین
کشور چین یکی از مهم ترین شرکای تجاری کشورمان است و با توجه به محدود شدن مراودات تجاری ایران با سایر کشورها بخش اعظمی از کالاهای مورد نیاز کشورمان از طریق چین و از طریق حمل و نقل دریایی تامین می‌شود.

علاوه بر این محصولات چینی به دلیل تولید در مقیاس انبوه، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و دستمزد پایین کارگران نسبت به سایر کشورها با قیمت‌های پایین‌‌تری تولید می‌شوند و این موضوع چین را به یکی از کشورهای مورد علاقه تجار ایرانی برای واردات تبدیل کرده است.

شرکت دریا تجارت ایمان به کمک دفتر شنژن چین و بهره مندی از نیروهای متخصص و حرفه‌ای در این کشور آماده ارائه خدمات حمل بار، ترخیص، تحویل بار و انبارداری در کشور چین به ایران می‌باشد.

واردات از دبی

کشور امارات و شهر دبی به دلیل همسایگی با کشور عزیزمان از گذشته مراودات تجاری بسیاری با ایران داشته و بر اساس آمار امروزه نزدیک به 26 درصد از صادرات دبی مربوط به ایران است.

دبی بازار وسیعی دارد و می‌توان انواع کالا در کیفیت‌های گوناگون را در این کشور تامین نمود، از طرفی این شهر به خوبی به بازارهای جهانی دسترسی دارد و همین موضوع باعث شده تا تجار کشورمان به راحتی بتوانند کالاهای مورد نیازی که به دلیل تحریم‌ها امکان تامین آنها وجود ندارد را تهیه نمایند. دبی از جمله کشورهایی هست که از روش کراس استافینگ جهت واردات کالا به ایران میتوان استفاده کرد.

همچنین نزدیکی دبی به کشورمان هزینه‌ها و سرعت واردات را به میزان قابل توجهی کاهش داده و افزایش سودآوری را برای تجار به همراه داشته است.

شرکت دریا تجارت ایمان با آگاهی کامل از قوانین واردات از دبی و بهره مندی از نیروهای متخصص، بارهای وارداتی شما عزیزان را در سریع ترین زمان ممکن از دبی به ایران ارسال و ترخیص می‌نماید.

واردات از ترکیه

کشور ترکیه از شرکای قدیمی کشورمان است و روابط تجاری و اقتصادی بسیار نزدیکی میان این دو کشور وجود دارد. واردات کالا از ترکیه طی سال‌های گذشته روند صعودی خوبی داشته است و در حال حاضر برنامه‌های بسیاری میان این دو کشور برای گسترش تجارت در نظر گرفته شده است. همین موضوع باعث شده تا واردات از ترکیه مزایای بسیاری برای تجار کشورمان داشته باشد.
شرکت دریا تجارت ایمان به کمک نماینده فعال خود در ترکیه و بهره مندی از نیروهای متخصص امکان واردات سریع و آسان از ترکیه را برای شما عزیزان فراهم کرده است.

مراحل واردات کالا چیست؟

واردات کالا مراحلی دارد و هر تاجر و بازرگانی بایستی قدم به قدم مراحل واردات کالا را انجام دهد. در ادامه مطلب قصد داریم به صورت مرحله به مرحله آموزش نحوه واردات کالا بپردازیم. 

1.اخذ کارت بازرگانی از مهم ترین مراحل واردات کالا

فرض کنید که قصد واردات کالا از چین دارید. اولین مرحله برای واردات کالا، اخذ کارت بازرگانی است. اگر جز افرادی هستید که به تازگی اقدام به واردات کالا نموده‌اید لازم است برای دریافت کارت بازرگانی به سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده و مراحل لازم برای دریافت کارت بازرگانی را سپری کنید. 

2.انتخاب حوزه فعالیت

پس از دریافت کارت بازرگانی لازم است حوزه فعالیت خود را برای واردات کالا تعیین کنید. بسیاری از تجار تنها با یک کشور برای واردات کالا همکاری می‌کنند، به طور مثال تنها واردات کالا از دبی دارند. 

اما برخی از دیگر تجار برای واردت کالا با کشورهای مختلفی فعالیت داشته و کالاهای خود را از کشورهای گوناگونی وارد می‌کنند.

توصیه می‌کنیم پیش از آغاز فعالیت‌های تجاری خود، زمینه فعالیت خود را تعیین نمایید.

3.انتخاب کالا و تامین‌کننده 

پس از آنکه حوزه فعالیت خود را مشخص نمودید لازم است کالای مورد نظر برای واردات را تعیین کنید و با تامین کنندگان گوناگون برای واردات وارد مذاکره شوید. 

هنگام انتخاب کالا و تامین‌کننده توصیه می‌کنیم تا حدودی به زبان و قوانین و مقررات واردات و صادرات کشوری که قصد واردات از آن را دارید، مسلط باشید.

4.درخواست ارسال پیش فاکتور یا پروفرما

پس از انتخاب تامین‌کننده و کالای وارداتی، لازم است برای ثبت سفارش و سایر مراحل واردات کالا از فروشنده بخواهید تا پیش فاکتور یا پروفرما را برایتان ارسال کند و در آن مشخصات کامل کالا را ذکر نماید.

5.ثبت سفارش 

یکی از مراحل مهم دیگر برای واردات کالا، ثبت سفارش است. در این مرحله لازم است به سامانه ثبت سفارش وزارت صمت مراجعه کرده و در این سامانه درخواست واردات کالا ثبت نمایید. 

توجه داشته باشید که مطابق قانون برای واردات برخی از کالاها، ممنوعیت‌هایی وجود دارید بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکل، توصیه می‌کنیم پیش از خرید کالا از کارشناسان وزارت صمت این موضوع را پیگیری نمایید. 

6.حمل و نقل از دیگر مراحل واردات کالا

حمل و نقل کالا از مهم‌ترین مراحل واردات کالا است. برای حمل و نقل بین المللی روش‌های گوناگونی وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به اهداف خود یکی از روش‌های حمل و نقل دریایی، حمل و نقل هوایی، حمل و نقل جاده‌ای و حمل و نقل ریلی را انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید که حمل و نقل بین المللی امری تخصصی است. در صورتی که از دانش کافی در این زمینه برخوردار نیستید توصیه می‌کنیم مراحل حمل را به یک شرکت معتبر و مطمئن واگذار کنید.

شرکت کشتیرانی دریا تجارت ایمان  یکی از بهترین شرکت‌های حمل و نقل هوایی بین المللی در کشور است که خدمات گوناگونی را در زمینه حمل و نقل بین المللی از قبیل حمل هوایی بار از دبی به ایران، حمل هوایی بار از چین، حمل هوایی و زمینی بار از ترکیه و دیگر کشورها ارائه می‌دهد. 

در صورتی که قصد حمل و نقل هوایی بین المللی از دیگر کشورها به ایران دارید یا می‌خواهید بسته‌ای را از ایران به دیگر کشورها ارسال کنید می‌توانید با خیالی آسوده حمل بارهای تجاری و غیر تجاری خود را به کارشناسان ما بسپارید.

7.ترخیص کالا از گمرک

بعد از انجام مراحل فوق، نوبت به ترخیص کالا از گمرک می‌رسد. ترخیص کالا از گمرک امری پیچیده و تخصصی است و مستلزم آشنایی با قوانین گمرکی و ارائه مدارک ترخیص به گمرک می‌باشد. 

ثبت اطلاعات و اظهار کالا در سامانه epl، احراز هویت، کنترل کالا و تعیین مسیر گمرکی، اخذ مجوزهای لازم، پرداخت هزینه ترخیص کالا، بارگیری و خروج کالا از گمرک برخی از مهم‌ترین مراحلی است که برای ترخیص لازم است انجام دهید. 

انجام اشتباه هر یک از این مراحل می‌تواند مشکلات بسیاری را برای شما عزیزان به همراه داشته باشد و باعث افزایش هزینه‌های ترخیص گردد، بنابراین بهتر است برای ترخیص سریع و به موقع از ترخیص کار حرفه‌ای کمک بگیرید و مراحل ترخیص را به این افراد یا شرکت‌های فعال در این زمینه واگذار نمایید.

قوانین واردات کالا 

آشنایی با قوانین واردات کالا یکی از موضوعات مهمی است که برای داشتن واردات موفق باید با آن آشنا بود. همانطور که اشاره شد واردات کالا یکی از نیازهای مهم جوامع و دولت‌ها می‌باشد و دولت‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی خود قوانین و مقررات گوناگونی را برای واردات کالا وضع می‌نمایند. 

بنابراین هر تاجر و بازرگانی بایستی علاوه بر آشنایی با مراحل واردات کالا برای به حداقل رساندن مشکلات، شناخت کاملی از قوانین واردات کالا در کشور مبدا و مقصد داشته باشد. 

بهترین و سودآورترین کالاها برای واردات کدام است؟ 

انتخاب کالای مناسب یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که پیش از واردات و خرید کالا باید مورد توجه قرار گیرد. 

برای انتخاب کالا توصیه می‌کنیم مواردی از قبیل نیازهای مشتریان و تعرفه‌های گمرکی بازار کشوری که قصد واردات از آن دارید را بررسی کنید. 

بهتر است برای کاهش عوارض گمرکی به سراغ کالاهایی بروید که نمونه داخلی آن وجود ندارد و در ایران تولید نمی‌شود. واردات چنین کالاهایی به دلیل پرداخت عوارض گمرکی پایین‌تر، می‌تواند سودآوری بیشتری برای شما داشته باشد.

پرسودترین کالاها برای واردات کدامند:

واردات قطعات کامپیوتری و الکترونیکی

پیشرفت تکنولوژی واردات قطعات کامپیوتری و الکترونیکی را به یکی از تجارت های پرسود برای تجار و بازرگانان در سراسر دنیا تبدیل کرده است. همانطور که می‌دانید امروزه در بیشتر لوازم از قطعات الکترونیکی استفاده می‌شود و این قطعات با گذشت زمان آسیب دیده و نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می‌کنند.

قطعات الکترونیکی و کامپیوتری حوزه گسترده‌ای از قطعات از موس و کیبورد تا خازن و ترانزیستور را در برمی‌گیرد. چین و دبی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در سراسر دنیا هستند.

واردات لوازم جانبی موبابل

افزایش روز افزون تعداد کاربران گوشی‌های موبایل، بازار واردات لوازم جانبی موبایل را بسیار داغ کرده است.

بازار لوازم جانبی در عین گسترده بودن بسیار جذاب است و می‌تواند سودآوری بسیاری برای شما داشته باشد. لوازم جانبی موبایل انواع گوناگونی از قبیل انواع قاب موبایل، هندزفری، قطعات جانبی موبایل، انواع شارژر، انواع سیم‌های رابط، ابزار تعمیرات موبایل و غیره دارند.

نتایج آمار و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین ثبت سفارش در بازار لوازم جانبی موبایل مربوط به باتری و بعد از آن شارژر تلفن همراه است.

دستگاه های صنعتی، قطعات خودرو، لوازم آرایشی، پوشاک، مواد پلاستیکی و غیره برخی از دیگر کالاهای پرسود برای واردات است.

نظرات (0)

  • اولین نفری باشید که نظر میدهید!

نظر خود را بنویسید